Ofte stilte spørsmål innen

- lading av elbil

Lading av elbil skal være lett.

Kundeservice svarer her på de oftest stilte spørsmålene, finner du ikke svaret på det du søker send oss en melding.

Benytt skjemaet ned på denne siden så kontakter vi deg når det passer for deg.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan starter jeg ladingen?


Du kan enkelt starte ladingen ved å sende Lade Lader ID til 2199. f. eks. Lade 74WXL til 2199. Du kan også bruke en RFID brikke eller WebApp'en. Ønsker du å se en video om hvordan man gjør dette, klikk her.




Hvordan oppretter jeg en konto?


Man oppretter enkelt konto inne i portalen eller ved å sende Lade til 2199. 1. Gå til: https://portal.charge365.no. 2. Trykk på “NY BRUKER”. 3. Du kommer nå inn på en side der du registrerer deg med din e-post og oppretter et passord, når dette er gjort trykk på “OPPRETT”. 4. Fyll inn alle data som kreves og trykk “LAGRE”. 5. Når du kommer inn klikker du på fanen “BETALINGSKORT” og så velger du “REGISTER KORT”. Når du har lagret kortet ditt kan du starte ladingen.
Dersom dette er et lukket anlegg (ikke tilgjengelig for alle) må du gjøre følgende: 6. Gå til fanen “SØK TILGANG”, søk etter ladeanlegget du ønsker å benytte med å søke på adresse, by eller postnummer. 7. Når du har funnet anlegget du ønsker å benytte trykk på “SØK TILGANG”, du vil da få opp en bekreftelse på at du har søkt. Søknaden sendes til administrator som må akseptere din søknad. 8. Når administrator har godkjent din søknad kan du starte ladingen. Du vil da bli belastet for din lading etter prisene som er i ladeanlegget.




Hvordan bestiller jeg en RFID/Ladebrikke ?


Du kan enkelt bestille en RFID brikke i portalen ved å klikke her.
Husk at bankkortet ditt må være registrert før du kan gjøre dette.




Hvordan registerer jeg en RFID brikke på min brukerkonto?


1. Logg inn i webportalen https://portal.charge365.no.
2. Sett ladekabel i bilen.
3. Gå til fanen “RFID” i portalen.
4. "Skriv inn Lader ID" i portalen ( lader-id står på ladeboksen).
5. Laderen vil nå lyse "gult".
6. Hold nå RFID brikken foran merket på ladeboksen - midt på ladeboksen
7. Når du hører et klikk er du registrert som bruker og ladingen starter.
6. Bilen blir nå ladet og du vil bli trukket iht. gjeldende priser i ladeanlegget.
8. Neste du skal lade er det bare å holde brikken foran laderen og ladingen starter.




Hvorfor starter ikke ladingen?


1. Ladekabelen ikke er satt ordentlig inn i ladeboksen 2. Bilen er satt på utsatt ladning 3. Det er ikke lagt inn kredittkort på brukeren på https://portal.charge365.no 4. Man står på et anlegg som ikke er offentlig tilgjengelig - du må søke tilgang hos eier 5. Det er ikke strøm på ladeboksen - se at den lyser grønt - blått ved lading. Dersom den lyser gult må du godjennes/betale 6. Du har to eller flere utestående fakturaer for lading, eller du har mer enn kr 1500,- utestående.




Hvordan oppretter jeg Flåtestyring? - Flere brukere på samme kort/konto


Er nå lagt til RFID grupper.

Under «bruker» og fanen «RFID» finner du nå RFID grupper

Opprett gruppe, knytt RFID`er mot ønskede grupper

Under historikk kan du nå velge «RFID gruppe» (gitt at du har da)

Da listes kun historikk for RFID`er for aktuelle gruppe. MERK; lading fra webservice (med ladeboks kode) vil IKKE listes ved valg av RFID gruppevisning av historikk. De kommer kun med når du velger «Alle» som da viser all historikk”




Spørsmål og svar om Zaptec og Internettrøbbel


Dersom jeg får ny ruter eller endrer passord/SSID hva skjer da? Som med alle andre enheter som er lagret/tilknyttet til dette nettverket, så må det konfigureres og settes opp på ny. Dette gjelder for alle tilknyttet enheter. 2,5GHz og ikke kanal 12/13 I installasjonsmanualen, så står det oppført på side 9 og 10. Hvilke internettkrav ladestasjonen har for å komme på nett. Den kan ikke være på kanal 12/13.
Vi anbefaler at router/aksesspunkt settes til fast kanal for å unngå denne problematikken. Kanalfordeling må altså IKKE stå på auto. Fordelt aksesspunktene på kanal 1, 6 og 11 for å unngå overlapp. Om jeg ønsker enda en lader Må legges til på samme måte som ved en PRO installasjon av "Service" innehaver. Kan jeg lade selv om jeg mister nettfordbindelsen? Ja, men det vil bli noe redusert funksjonalitet, og lading må startes med ladebrikke dersom det er betalingsløsning. Må være nett tilgjengelig (WiFi) der laderen skal monteres. Anbefaler at kunde sjekker dette FØR installatør ankommer, hvis det er 2 WiFi streker på mobilen, så er det for dårlig dekning til ladestasjon. Kjøp da internettpakke hos oss «WiFi overalt hjemme»




Hvorfor får jeg ikke ut ladekabelen av bilen


Du må huske på å avslutte ladingen før du kan ta kabelen ut av bilen. Kabelen skal alltid tas ut av bilen før man tar den ut av ladeboksen. Ladingen stoppes enkelt i de aller fleste bilene ved å låse opp bilen. Det er en lås opp knapp på de fleste nøkler eller inne i bildøren.




Hva betaler jeg for å lade


Det er lokasjonseier som setter prisene i ladeanlegget. Du finner prisene i ladekartet eller under dine tilganger her...





Få mer info

Ønsker du at vi skal kontakte deg? Fyll ut skjemaet under.

Ønsker du tilbud/mer informasjon

Lurer du på om våre løsninger kan dekke ditt behov og hva det koster?

Fyll ut skjemaet og vi kontakter deg når det passer deg. Vi setter opp et uforpliktende tilbud etter dine ønsker og behov.

Åpningstider

Mandag - Fredag 08:00 - 16:00 

Kontakt oss

ChargeUp
c/o OfficeLink AS
Storgata 40
PB 796, 8006 Bodø

Org. nr: NO 985406596 MVA

Kundeservice +47 932 77 000

Personvernerklæring - Generelle vilkår

ChargeUp - Elbil ladere

Vi leverer ladeløsninger for elbil og hybridbil. Vi har ladeløsning som passer for parkeringsanlegg og parkeringsplasser til kjøpesenter, borettslag, næringsbygg, offentlige bygg og åpne parkeringsplasser.

 

Vi leverer også løsninger for parkeringsplasser til private boliger og hytte.

Nyhetsbrev

Melder du deg på vårt nyhetsbrev, får du følgende:

  • Gode tilbud på ladere

  • Informasjon om nye ladere, utstyr og tjenester

  • Overraskelser og konkurranser

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram